我想我是愛唱歌的媽媽吧!別家的小孩可能是用CD放的,但我堅持用唱的(其實是彌補不能上KTV的心態吧)
亮寶可以選擇的歌單並不多,約莫10首內,比一張CD少,隨機輪播,反正我家亮寶也不介意。

歌單有Close to you, when I fall in Love, the greatest love, Row row row your boat, old McDonald has a farm, 還有一些Disney的兒歌

其中When I fall in Love最有催眠效果,推!哈哈~

Close to you 我覺得是最適合自戀的媽媽,
因為每個媽媽都覺得自己的孩子是天使,是最帥最可愛的,you can tell from it's lyrics.
尤其我家亮的頭髮顏色又很黃,媽媽自己自戀,覺得這首歌根本就是為我兒子寫的 (竊笑),
但是話說回來,唱久了,亮寶在潛意識裡會不會覺得自己是萬人迷啊?
這我得好好想一想,如果他長大那麼 cocky,我會打死他這個小王八蛋。

Close to you by Carpenters

Why do birds suddenly appear everytime you are near.
Just like me. They long to be.  Close to you

Why do stars fall down from the sky everytime you walk by
Just like me. They long to be.  Close to you

On the day that you were bornk. The angels got together and decided to create a dream come true
So they sprinkled moondust in your hair of gold and starlight in your eyes of blue

That is why all the girls in town follow you all around
Just like me. They long to be.   Close to you

Just like me. They long to be. Close to you.

小時候上英文課必唱Row row row your boat,但當媽媽唱的時候才發現原來這首歌的歌詞那麼沈重。

Row Row Row your boat.
Gently down the stream.
Merrily merrily merrily merrily.
Life is but a dream.

原來人生一埸夢這件事,從小就要知道,
年過30的我,還在覺得人生可以留下什麼痕跡,它不只是夢,它可以是有具體什麼成果留下的。
孩子還小,他之所以會成就什麼樣的事,媽媽扮演很重要的角色,
針對"養"孩子這件事,我想我還有很多事要學。

你說這兒歌妙不妙!
對了,我唱完我兒子還會拍手,你說這孩子是不是媽媽的寶。

IMG_0245.JPG

arrow
arrow
    全站熱搜

    亮媽 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()